PR-TELECOM Zrt. – Helyhez kötött szolgáltatói telefon rendszerének létrehozása, üzemeltetése 

A PR-TELECOM Magyarország egyik számottevő kábeltelevízió, internet illetve telefon szolgáltatója. A cég vezetése 2007-ben elhatározta, hogy továbbfejleszti telefon szolgáltatását.

Cél 

A PR-TELECOM cégünket bízta meg, hogy hozzuk létre teljesen önálló telefon szolgáltatói rendszerét, mely modern műszaki alapokon, hibatűrő és skálázható megoldást biztosít számukra.

Probléma 

A projekt indulásakor a PR-TELECOM még mint virtuális szolgáltató üzemelt egy másik szolgáltató rendszerén, és kizárólag DOCSIS rendszereken nyújtott helyhez kötött előfizetői telefonszolgáltatást. 
Az önálló szolgáltatási rendszer kiépítéséhez az alábbi feladatokat kellett elvégeznünk: 
  • előfizetőkhöz kihelyezett berendezések illesztése (MGCP/NCS, PacketCable DQOS) 
  • összekapcsolódások megvalósítása társszolgáltatókkal (SS7) 
  • helyi KRA (magyarországi központi számhordozási adatbázis) létrehozása 
  • hibatűrő rendszer tervezése, redundanciával 
  • CDR (hívás lista) árazó rendszer (CMCPS) 
  • a szolgáltatói üzemi rendszer, illetve a meglévő ügyfélkezelő- és számlázó rendszer (EcoSoft) közötti réteget ellátó rendszer létrehozása (CMCPS) 

Megoldás 

2007 eleje – Elkezdődött a projekt megvalósításának kidolgozása, amit nem sokkal később a feladatok tervezése és implementálása következett.
2007. december - Elkészült a telefon szolgáltatói rendszer.
2008. március - Sikeres összekapcsolódási teszteket (SS7) két társszolgáltatóval.
2008. június 15. – A szolgáltatás sikeresen elindult. 
Ekkor a PR-TELECOM néhány ezer telefon-előfizetővel rendelkezett. A kezdeti problémák elhárítása után a rendszer rendkívül stabilan működik és a betervezett néhány perces karbantartásokon kívül nem történt leállás. 
2010-ben a DOCSIS mellett GPON hozzáférési hálózatokon is elindította szolgáltatását a PR-TELECOM. Ezen rendszereken a hozzáférési eszközökön már SIP protokollt alkalmazunk. 
A társszolgáltatókkal időközben áttértünk SS7-ről IP alapú (SIP) összekapcsolódásra. 
Jelenleg magas minőségi mutatókkal ügyfelek tízezreinek biztosítja szolgáltatását a rendszer, megrendelőnk pedig függetlenséget és magasabb margint ért el.

Alkalmazott megoldások

  • RouTEL teljeskörű telefonplatform 
  • IBM eszközök