PR-TELECOM Zrt. – Helyhez kötött szolgáltatói telefon rendszerének létrehozása, üzemeltetése
A PR-TELECOM Magyarország egyik számottevő kábeltelevízió, internet illetve telefon szolgáltatója. A cég vezetése 2007-ben elhatározta, hogy továbbfejleszti telefon szolgáltatását.
Cél
A PR-TELECOM cégünket bízta meg, hogy hozzuk létre teljesen önálló telefon szolgáltatói rendszerét, mely modern műszaki alapokon, hibatűrő és skálázható megoldást biztosít számukra.
Probléma
A projekt indulásakor a PR-TELECOM még mint virtuális szolgáltató üzemelt egy másik szolgáltató rendszerén, és kizárólag DOCSIS rendszereken nyújtott helyhez kötött előfizetői telefonszolgáltatást.
Az önálló szolgáltatási rendszer kiépítéséhez az alábbi feladatokat kellett elvégeznünk:
- előfizetőkhöz kihelyezett berendezések illesztése (MGCP/NCS, PacketCable DQOS)
- összekapcsolódások megvalósítása társszolgáltatókkal (SS7)
- helyi KRA (magyarországi központi számhordozási adatbázis) létrehozása
- hibatűrő rendszer tervezése, redundanciával
- CDR (hívás lista) árazó rendszer (CMCPS)
- a szolgáltatói üzemi rendszer, illetve a meglévő ügyfélkezelő- és számlázó rendszer (EcoSoft) közötti réteget ellátó rendszer létrehozása (CMCPS)
Megoldás
2007 eleje – Elkezdődött a projekt megvalósításának kidolgozása, amit nem sokkal később a feladatok tervezése és implementálása következett.
2007. december - Elkészült a telefon szolgáltatói rendszer.
2008. március - Sikeres összekapcsolódási teszteket (SS7) két társszolgáltatóval.
2008. június 15. – A szolgáltatás sikeresen elindult.
2007. december - Elkészült a telefon szolgáltatói rendszer.
2008. március - Sikeres összekapcsolódási teszteket (SS7) két társszolgáltatóval.
2008. június 15. – A szolgáltatás sikeresen elindult.
Ekkor a PR-TELECOM néhány ezer telefon-előfizetővel rendelkezett.
A kezdeti problémák elhárítása után a rendszer rendkívül stabilan működik és a betervezett néhány perces karbantartásokon kívül nem történt leállás.
2010-ben a DOCSIS mellett GPON hozzáférési hálózatokon is elindította szolgáltatását a PR-TELECOM. Ezen rendszereken a hozzáférési eszközökön már SIP protokollt alkalmazunk.
A társszolgáltatókkal időközben áttértünk SS7-ről IP alapú (SIP) összekapcsolódásra.
Jelenleg magas minőségi mutatókkal ügyfelek tízezreinek biztosítja szolgáltatását a rendszer, megrendelőnk pedig függetlenséget és magasabb margint ért el.